اجرای نیروگاه خورشیدی

فهرست مطالب

 اجرای نیروگاه خورشیدی

آیا در فکر اجرای نیروگاه خورشیدی هستید؛ اما به خاطر سختی های راه دچار تردید شده اید؟ نصب و اجرای نیروگاه های خورشیدی فرآیندی است که ممکن است مدت زیاد طول بکشد. جالب است بدانید که نصب واقعی پانل های خورشیدی ممکن است تنها مدت کوتاهی طول بکشد اما بیشتر زمان مورد نیاز برای راه اندازی و اجرای نیروگاه خورشیدی صرف طراحی، تایید مجوز و بازرسی نهایی سیستم شما می شود. به همین دلیل است که اجرای نیروگاه خورشیدی یک کار زمان بر می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا با ارائه نکاتی که در هنگام اجرای نیروگاه خورشیدی نقش مهم و اساسی دارند؛ به شما در اجرای نیروگاه خورشیدی کمک کنیم. برای دستیابی به  اطلاعات مهم در این زمینه تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

زمان مورد نیاز برای اجرای نیروگاه خورشیدی چقدر است؟

همان طور که اشاره کردیم، اجرای نیروگاه خورشیدی پروژه ای است که حتی می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد. نمی توان به طور قطع تعیین کرد که اجرای یک چنین پروژه ای چقدر طول می کشد. موارد مختلفی در مدت زمان مورد نیاز برای پروژه احداث و اجرای یک نیروگاه خورشیدی دخیل هستند.

بسته به اندازه نیروگاه خورشیدی، موقعیت جغرافیایی مدنظر شما برای اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی، انتخاب و تصمیم توسعه دهنده ها و فرآیند تأیید، جدول زمانی نصب و اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی مورد نظر شما ممکن است از نظر میانگین زمانی مورد نیاز کاملا متفاوت باشد.

نکات مهم در نصب و اجرای نیروگاه خورشیدی

هنگامی که تصمیم به احداث و اجرای نیروگاه خورشیدی می گیرید؛ به اطلاعات کافی نیاز دارید تا در حین فرآیند دچار مشکل نشوید. در این بخش از مقاله قصد داریم به یک سری نکات مهم در زمینه اجرای نیروگاه خورشیدی اشاره کنیم. در اینجا چند نکته ذکر شده است که در زمان اجرای نیروگاه خورشیدی حتما باید به خاطر بسپارید.

بررسی اولویت ها

پیش از شروع به کار و انجام هرگونه اقدامی در راستای احداث و اجرای نیروگاه خورشیدی خود، شما باید ابتدا اولویت های خود را به دقت بررسی کنید. چه ویژگی هایی از یک نیروگاه خورشیدی برایتان اهمیت دارد؟ اولویت اول شما در احداث نیروگاه خورشیدی چیست؟ و…

پیش از هرگونه اقدامی شما باید قادر باشید تا پاسخی روشن و واضح به این سوالات بدهید. تعیین اولویت هایتان چراغ راه شما در پروسه اجرای نیروگاه خورشیدی خواهد بود.

انتخاب فرد متخصص برای اجرای نیروگاه خورشیدی

برای این کار، شما می توانید با جستجوی تولیدکنندگان نیروگاه خورشیدی که با بودجه و انتظارات شما هماهنگی داشته و قابل اطمینان و دارای تخصص کافی هستند؛ شروع کنید. در این مرحله باید بر اساس اولویت هایتان که در مرحله قبل تعیین کرده اید؛ تصمیم بگیرید.

دقت کنید که کیفیت نیروگاه خورشیدی شما به تخصص و کیفیت کار متخصصانی که انتخاب می کنید؛ بستگی دارد. پس در این انتخاب عجله نکنید. این کار ممکن است یک هفته تا یک ماه طول بکشد. پس بدون نگرانی از نظر زمان، با حداکثر دقت بررسی کنید.

دقت به مجوزها و گواهینامه ها

اطمینان حاصل کنید که متخصصانی و کارشناسانی که برای ساخت و اجرای نیروگاه خورشیدی خود انتخاب می کنید تمام مجوزهای لازم برای این کار را داشته باشند. ارائه گواهینامه های داوطلبانه اضافی شاخص های خوبی از کیفیت کار مهندسین و متخصصانی هستند که برای این کار انتخاب می کنید.

علاوه برآن، دقت کنید که شرکت های تولید کننده تمام اجزایی که برای کار اجرای نیروگاه خورشیدی خریداری می کنید اعم از پنل های خورشیدی و دیگر اجزای مورد نیاز، مجوزهای لازم را برای تهیه و فروش آن ها داشته باشند.

خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه شده

تولیدکنندگان مختلف پنل های خورشیدی سطوح مختلفی از پوشش را در صورت وقوع حوادث و اتفاقاتی که پانل ها به تعمیر و یا تعویض قطعه و… نیازمند باشند؛ ارائه می دهند. ببینید چه چیزی و برای چه مدت پوشش داده شده است.

تجربه کاری متخصصان

ببینید متخصصان و مهندسینی که انتخاب کرده اید چند پروژه تکمیل شده مشابه دارند. افراد جدیدتر ممکن است از نظر قیمت‌گذاری یا فناوری بهتر باشند، اما ممکن است از نظر کیفیت محصول و خدمات فاقد کیفیت باشند.  هنگامی که متخصصانی را برای کار اجرای نیروگاه خورشیدی خود مناسب دیدید؛ حتما رزومه و سوابق آن ها را به دقت بررسی نمایید.

کاغذبازی ها و بازدید اولیه از منطقه مورد نظر

پس از انتخاب یک شرکت برای اجرای نیروگاه خورشیدی و امضای مدارک برای تخمین اندازه سیستم از پیش تعیین شده، شرکت موردنظرتان ترتیبی می دهد تا یک سری بازدید توسط کارشناسان از منطقه انجام شود تا سیستم نیروگاه خورشیدی شما به طور سفارشی برای شرکت شما طراحی شود. آنها محیط را بررسی می کنند تا بهترین مکان ممکن را برای پانل های خورشیدی شما تعیین کنند تا تولید برق شما را در طول سال به حداکثر برسانند.

یک مهندس یکپارچگی ساختاری محیط را بررسی می کند تا مطمئن شود که در برابر وزن قفسه و پنل های خورشیدی مقاوم است و یک برق کار حرفه ای هم ظرفیت های برق منطقه را به دقت بررسی می کند.

طراحی، ارسال مجوز و تایید

زمانی که شرکت موردنظرتان برای اجرای نیروگاه خورشیدی تمام اطلاعات لازم را دریافت می کند، طرحی تهیه می شود. قبل از تایید طرح، مطمئن شوید که اسناد را مرور کرده و تمام تفاوت های ظریف سیستم انرژی خورشیدی را درک کرده اید.

پس از تایید، شرکت سازنده نیروگاه خورشیدی تمام اسناد و داده‌های فنی را نهایی می‌کند و ممکن است مجوزهای لازم را برای تایید به هیئت برنامه‌ریزی محلی ارائه کند و یک جدول زمانی تخمینی برای تایید مجوز را به شرکت بدهد، که ممکن است از منطقه به منطقه متفاوت باشد.

نصب پنل ها و اجرای نیروگاه خورشیدی

پس از تایید درخواست، شرکت انتخابی شما برای ساخت و اجرای نیروگاه خورشیدی می تواند نصب پنل خورشیدی را شروع کند. شرکت های ساخت و احداث نیروگاه خورشیدی، بسته به اندازه نیروگاه، پیش از شروع کار، تخمینی برای زمان پایان این کار خواهند داشت.

بازرسی و تایید نهایی

پس از اتمام کار اجرای نیروگاه خورشیدی،  کار باید توسط افراد متخصص بازرسی و تایید شود. همچنین یک کنتور جدید نصب می شود که امکان اندازه گیری خالص برق اضافی را فراهم می کند.

همان طور که میدانید هر منطقه ای که دارای سیاست های متفاوتی است که با مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها در طول اجرای نیروگاه خورشیدی همراه است. با این حال اگر یک شرکت با پرسنل متخصص را انتخاب کنید، در نهایت یک نیروگاه خورشیدی قابل اعتماد و مولد به شما تحویل می دهد که به راحتی می تواند حدود 27 سال برق تولید کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.