سیستم روشنایی هوشمند

فهرست مطالب

حتما شما هم در مورد سیستم روشنایی هوشمند شنیده اید. نیاز به سیستم های روشنایی با صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه بیشتر هر روز در حال افزایش است. استفاده از تشخیص حرکت، یکسان سازی نور روز و فناوری کنترل برای مدیریت زمان‌بندی انرژی، از طریق کاهش نور و کنترل چراغ‌ها، می‌تواند به طور موثری کارایی سیستم‌های روشنایی را بهبود بخشد. با توجه به هزینه برق، روشنایی به سبک قدیمی به هیچ وجه باعث صرفه جویی در هزینه نمی شود. با این حال، برخی از سیستم های روشنایی هوشمند که اخیراً توسعه یافته اند، از همه جنبه ها استثنایی هستند.

ویژگی های سیستم روشنایی هوشمند

سیستم‌های روشنایی هوشمند، اجزای سیستم روشنایی هوشمند ، ترکیبی از LED ها وسنسورهای حرکتی داخلی و تشخیص روشنایی هستند، این حسگرها زمانی که نور طبیعی روز در دسترس است ، به طور خودکار استفاده از نور مصنوعی را کاهش می‌دهد. همچنین دارای کنترل‌های بی‌سیم است که به کاربر اجازه می‌دهد به راحتی تنظیمات روشنایی، گزارش‌های مبتنی بر وب از برنامه ریزی های طراحی شده را دریافت و استفاده کند.

این سیستم از کابل کشی های قدیمی استفاده نمی کند و بسیار انعطاف پذیر است. درست مانند برخی از دستگاه های موجود، می توان آن را با حرکت نیز روشن کرد. اجزای سیستم روشنایی هوشمند در تشخیص تغییرات دما به طور قابل توجهی دقیق عمل می کند. می توان آن را با ترکیب های مختلف نور مانند روشن در یک طرف و تاریک در طرف دیگر برنامه ریزی کرد. روشنایی هوشمند را می توان با سیستم های امنیتی ادغام کرد، زیرا در تشخیص افراد بهتر از تشخیص حرکت عمل می کند.

سیستم روشنایی هوشمند، ابزاری برای کاهش مصرف انرژی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، خاموش کردن چراغ‌ها در صورت عدم استفاده است. با این حال، بازار کنترل‌های روشنایی پیشرفته، علی‌رغم مزایای فناوری کنترل، کوچک باقی مانده است، زیرا روشن و خاموش کردن مکرر لامپ‌ها باعث کاهش سه برابری طول لامپ‌ها و در نتیجه افزایش هزینه‌های نگهداری می‌شود. سیستم های روشنایی LED هوشمند این محدودیت ها را تغییر می دهند و به رشد سریع بازار کمک می کنند.

کاهش نیاز به نور با استفاده از نور طبیعی

با توجه به اینکه روشنایی معمولاً 20 تا 30 درصد از کل مصرف انرژی یک ساختمان صنعتی یا تجاری را تشکیل می دهد، کنترل روشنایی می تواند منجر به صرفه جویی در انرژی شود. استفاده از نور طبیعی روز دریک ساختمان یکی از راه‌های دستیابی به یک طراحی کم هزینه است. سیستم های روشنایی هوشمند استفاده طبیعی نور روز را تضمین می کنند.

با کاهش نیاز به نور الکتریکی می توان مقدار زیادی پول در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. اجزای سیستم روشنایی هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که با در دسترس بودن نور روز کم نور شوند. در نتیجه می توان تا 80 درصد در مصرف انرژی روشنایی صرفه جویی کرد. علاوه بر این، روشنایی کنترل شده، ناشی از به حداقل رساندن گرمای خورشیدی، بار تهویه مطبوع ساختمان را نیز کاهش می دهد.

روشنایی هوشمند در ساختمان هوشمند مسکونی

هم برای ساختمان هوشمند مسکونی  و هم برای اماکن هوشمند تجاری، روشنایی هوشمند در حال تبدیل شدن به یک عامل اصلی در افزایش بهره وری انرژی است. در مقایسه با یک سیستم روشنایی معمولی که در منازل مسکونی استفاده می شود، و از یک کلید دستی یا دیمر تشکیل شده است، سیستم روشنایی هوشمند را می توان با یک تایمر یا دستگاه کنترل از راه دوربه آسانی کنترل نمود.

این سیستم روشنایی را می توان برای یک حالت خاص برنامه ریزی و به طور خودکار کنترل نمود، ویا با استفاده از تلفن همراه یا از طریق اینترنت فعات یا غیر فعال کرد. همچنین می تواند چراغ هایی را که به یک سیستم امنیتی یا سیستم سینمای خانگی متصل هستند را کنترل نمود.

 

روشنایی هوشمند در ساختمان هوشمند تجاری

چراغ های LED هوشمند انرژی مصرفی تاسیسات صنعتی را تغییر می دهند. استفاده از سیستم روشنایی هوشمند در صنایع، مصرف انرژی برای روشنایی را تا 80 درصد کاهش می دهد. از این رو، سیستم روشنایی هوشمند صرفه جویی بی نظیر و انعطاف پذیری کامل را ارائه می دهد.

انبارها

انبارها یکی از محیط های مهم، گران قیمت و چالش برانگیز برای روشنایی هستند. بیشتر روشنایی انبار هدر می رود، زیرا چراغ ها همیشه روشن می مانند و در نتیجه هزینه ها بدون بهبود ایمنی یا بهره وری افزایش می یابد. با کاهش روشنایی و تغییر سیستم روشنایی به فناوری‌های LED کارآمدتر و هوشمند، تأسیسات در سراسر جهان می‌توانند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی دست یابند و از سازمان‌های خود در برابر افزایش قیمت انرژی محافظت کنند. این فناوری‌های LED هوشمند در طول روز انبار را زیر نظر دارند و چراغ‌ها را خاموش یا کم‌نور می‌کنند و در مصرف انرژی و هزینه صرفه‌جویی می‌کنند.

 

سردخانه ها

از سوی دیگر، از آنجایی که تولیدکنندگان به دنبال جایگزین‌های هوشمند برای روشنایی هستند، هرروزه امکانات تولیدی با چراغ‌های LED هوشمند ارتقا می‌یابند که بهره‌وری انرژی را به حداکثر می‌رسانند و در صورت لزوم نور را تامین می‌کنند. به طور مشابه، تاسیسات سردخانه به نور با کیفیت بالا در راهروها در صورت حضور اپراتورها نیاز دارند. در عین حال، روشن ماندن چراغ ها در تمام روز می تواند گرما را به محیط سرد بیافزاید. از این رو، سیستم های روشنایی هوشمند بهترین جایگزین برای روشنایی سردخانه هستند.

جمع بندی

سیستم های روشنایی هوشمند قادر به تشخیص تغییرات در تاسیسات و جبران آن تغییرات هستند. سیستم‌های یکسان‌سازی نور روز یا سیستم‌های جبران نور روز، تنظیم خودکار روشنایی چراغ‌ها را برای ایجاد محیطی راحت و کم‌انرژی ممکن می‌سازد. ویژگی منحصر به فرد کم نور چراغ های هوشمند با کاهش نور تا 7 درصد روشنایی در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

سنسورهای حرکتی با روشنایی هوشمند اطمینان می‌دهند که چراغ‌ها فقط در صورت لزوم استفاده می‌شوند و در نتیجه اتلاف برق را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، سیستم روشنایی هوشمند به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی سیستم ها را برای عملکرد بهینه شخصی سازی کند. از این رو، سیستم‌های روشنایی هوشمند سبزتر، ارزان‌تر و منعطف‌تر هستند، که آنها را به آینده روشنایی تبدیل می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.